Vanaf de EICMA in Milaan maakt Schuberth de vernieuwde C4 Pro wereldkundig. De opvolger van de systeemhelm die twee jaar eerder in Duitsland het levenslicht zag. Waar Schuberth met de C-serie voorheen de benchmark in handen had, krijgt het inmiddels tegengas uit verschillende hoeken. Zo beschikken de Italianen over de AGV Sportmodular en is er vanuit Japanse kringen de Shoei Neotec II die het de Schuberth lastig maakt. Door Paul zijn deze premium tourhelmen al eens aan de tand gevoeld in een vergelijkingstest.
Schuberth C4 Pro opgefrist aan de hand van feedback
Ondanks de bekroning tot beste systeemhelm van 2017 door Motorrad, heeft de C4 vanuit de rijders de nodige kritiek te verduren gehad. Aan de hand van deze punten is de Schuberth C4 Pro tot stand gekomen. Verwacht geen schokkende veranderingen ten opzichte van zijn voorganger: verfijning is hier het sleutelwoord.
Na experimenteren met een anticondens lens van eigen makelij, hebben de Duitsers zich voor de C4 Pro terug tot Pinlock gewend. De standaard meegeleverde Pinlock is een Pinlock 120 lens, de meest hoogwaardige kwaliteit die het beslaan van het vizier moet tegengaan. Verder claimt Schuberth dat de C4 Pro de stilste systeemhelm is die zij ooit hebben ontwikkeld. Dit komt neer op een geluidsproductie van 85dB bij 100 km/u op een naked bike.De binnenvoering van de C4 Pro is herzien voor meer rijgenot en ter voorbereiding van de communicatieset – die overigens ook is vernieuwd – zijn de microfoons verplaatst. Niet langer zitten deze in de bovenzijde van de helm, maar in de wangkussens verwerkt, zodat jij je beter verstaanbaar kunt maken. Tot slot is het grootste kritiekpunt van de C4: de ventilatie op het kinstuk aangepast.
Vernieuwd SC2 communicatiesysteem voor de Schuberth C4
Technologie gaat razendsnel en samen met de introductie van de Schuberth C4 Pro zijn we aangekomen bij de tweede generatie van het communicatiesysteem dat in samenwerking met Sena is ontwikkeld. Het plug&play systeem is tevens te gebruiken in de Schuberth C4 en ook het R2 model.
Door de vernieuwde Sena O2 chip is de SC2 te gebruiken met nog 7 andere rijders en is die voorzien van Audio Multitasking waardoor je gelijktijdig muziek en bijvoorbeeld gesproken navigatieaanwijzingen kunt ontvangen. De batterij geeft tot 14 uur spreektijd en in drie uur beschik je weer over een volle lading. Standaard komt het SC2 systeem met een afstandsbediening die de bediening verder vereenvoudigd. Via de app voor iOS en Android is het systeem verder in te stellen. De prijs is gelijk aan die van de SC1 Advanced, namelijk 299 euro.
Schuberth C4 Pro beschikbaarheid
In het eerste kwartaal van 2019 verwachten we de Schuberth C4 Pro bij ons in de winkels voor een prijs die 50 euro lager ligt ten opzichte van zijn voorganger. Hiermee komt de vanafprijs op 649 euro voor de effen kleuren, waarbij de prints 699 euro zullen kosten. De C4 Pro Carbon doet daar nog een schepje bovenop, op de prijs dan.. want hij zal lichter zijn dan het glasvezel model. De C4 Pro Carbon zal verkrijgbaar zijn voor 779 euro.
Wil je daar nu niet op wachten? De Schuberth C4 is nog beperkt bij ons voorradig en te koop met 20% korting!
Kelvin de Wit
Kelvin z'n opvoeding bestond al vanaf jonge leeftijd uit motorrijden. Hoewel puur voor de fun, schroomt hij er niet voor om een volle dag in het zadel van zijn S1000RR te stappen. Een doppio espresso is wat hem de hele dag scherp houdt en op onze marketingafdeling is hij de rots in de branding.