Wanneer je het over extreme sports hebt dan denk je al snel aan merken als Red Bull en Alpinestars. Bovendien behoort die laatste tot de grotere namen binnen de motorsport zodra het op kleding en gear aankomt. Oorspronkelijk is Alpinestars in 1963 gestart als producent van skischoenen, waar al snel werd uitgeweken naar MX-laarzen en racelaarzen.
Grote namen maken Alpinestars groot
Eigenlijk begon Alpinestars pas laat in de jaren ’90 met de ontwikkeling van racepakken. Vandaag de dag is Alpinestars en het herkenbare ‘Astars’ logo niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Vooral in het sportieve segment zijn de Italianen uit Asolo sterk. Met topcoureurs als Marc Marquez en Maverick Viñales aan hun zijde. Door het samenspel van deze topcoureurs en de designafdeling ontstaan de meest geavanceerde technologieën. Wat te denken van de top-of-the-line Supertech R laarzen, waarbij maximale bescherming wordt gecombineerd met ultiem rijcomfort.
Tech-Air onzichtbare bescherming van topklasse
Bovendien ontwikkelde Alpinestars in 2011 het Tech-Air systeem, een hypermodern beschermvest dat stand-alone rijders beschermt in het geval van een crash. Het is dan ook sindsdien dat de topcoureurs op deze manier behoed worden tegen lelijke verwondingen. In 2019 werd daar het Tech-Air 5 vest aan toegevoegd. Zo kunnen rijders, ongeacht de outfit gebruik maken van hypermoderne bescherming, gebaseerd op hetzelfde al waar topcoureurs op toevertrouwen.
Casual is big business
Een trend die we al enige jaren in de motormode terugzien, zijn de casual collecties. Overshirts, casual jackets en jeans zijn ook voor Alpinestars steeds meer van belang. Onder andere door de statuur van de Italianen weten ze het designermerk Diesel aan zich te binden, waarmee onder andere een collectie van jeans en jassen tot stand is gekomen.
Kom naar een van de winkels om de nieuwste collecties van Alpinestars te bekijken. Natuurlijk staan mijn collega’s klaar om je meer te vertellen over dit merk en je te helpen aan een passende outfit.
Kelvin de Wit
Kelvin z'n opvoeding bestond al vanaf jonge leeftijd uit motorrijden. Hoewel puur voor de fun, schroomt hij er niet voor om een volle dag in het zadel van zijn S1000RR te stappen. Een doppio espresso is wat hem de hele dag scherp houdt en op onze marketingafdeling is hij de rots in de branding.