Voor de rijder die vaker te vinden is op twee wielen dan op twee voeten en niet vies is van een avontuur, hebben we deze motoroutfit samengesteld. We hebben hiervoor de elite gecombineerd van de merken Schuberth, REV’IT! en Daytona, die binnen hun vakgebied volleerde specialisten zijn. In deze blog demonstreert Mark hoe de outfit zit en vertel ik je meer over de functionaliteit.
Helm: Schuberth C4 Pulse
Motorjas: REV’IT! Dominator GTX
Motorbroek: REV’IT! Dominator 2 GTX
Motorhandschoenen: REV’IT! Summit 2
Motorlaarzen: Daytona Road Star GTX
Duitse kwaliteit gecombineerd met Nederlandse kwaliteit|Schuberth C4 Pulse
Dat Duitsers en Nederlanders het goed met elkaar kunnen vinden blijkt wel uit deze outfit. Al eerder hebben we de Schuberth C4 gebruikt in een blog, alleen toen voor een rijtest. We hadden toen het technische aspect van de helm bekeken en nu pakken we het optische deel. Om het geheel goed op elkaar aan te laten sluiten hebben we de C4 Pulse gebruikt in zilver/grijs gecombineerd met een donker vizier. We hebben bij het uitzoeken van de motoroutfit eerst gekeken wat functioneel goed bij elkaar past en daarna optisch uiteraard. De Schuberht C4 en de REV’IT! Dominator bevinden zich in hetzelfde segment en bedient dezelfde type rijder, namelijk: de avontuurlijke tour rijder. Voor een uitgebreid verslag van de C4 lees je de rijtest.
Alle omstandigheden domineren REV’IT! Dominator GTX
Het doel van de REV’IT! Dominator GTX is je zo comfortabel en veilig op pad te laten gaan. Een gelamineerd Gore-Tex membraan houdt je 100% droog samen met de ventilatie openingen die je bij warm weer droog houden. Wat direct opvalt aan de bescherming van de Dominator, is het zeer slijtvaste materiaal op de schouders en ellebogen. Dit Armacor materiaal is zo slijtvast als leer en zo soepel als textiel. Mooi stukje theorie zou je zeggen, maar hoe voelt het nu echt aan in de praktijk.
Je merkt aan het gewicht van de Dominator jas en broek al dat het een serieuze set is. wanneer je de set aantrekt wordt dit bevestigd, je merkt duidelijk dat je iets aan hebt. Het nadeel hiervan is echter wel dat je iets minder bewegingsvrijheid hebt de set aan de zware kant is. Als je op de motor zit merk je hier niet veel van maar van de motor af wel. Dat je een harnas aan hebt zal je dus pas merken als je gaat tanken of je motor op slot zet.
Pantoffels in incognito|Daytona Roadstar GTX
Rijschoolinstructeurs en woon-werkverkeer veteranen zweren erbij: Daytona laarzen. Veruit de lekkerste pasvorm gecombineerd met 100% waterdichtheid en een eenvoudige instap. Binnen het toursegment bestaan er niet echt prachtige laarzen met een mooi design vind ik. Aangezien de broekspijpen over de laarzen vallen is dat ook geen must, het gaat er natuurlijk als eerste om dat het functioneel is. Bij Daytona is dat zeker het geval, geen spectaculair optisch ontwerp maar wel technisch wel. Deze laarzen staan bekent om hun lange levensduur en uiterst zachte binnenvoering.
Droog de Nederlandse zomers door|REV’IT! Summit 2
De REV’IT! Summit 2 handschoenen zijn ontwikkeld voor temperaturen onder de 20 graden gecombineerd met regen. Misschien niet helemaal hoe je een zomer zou omschrijven maar helaas is dat wel de realiteit momenteel. Deze handschoenen zijn eigenlijk bedoeld voor het voor- en najaar als het wat vaker regent en het kwik niet bijzonder hoog ligt. Het Hydratex membraan is gelamineerd waardoor de buitenlaag zich niet vol zuigt met water. Dit kan erg prettig zijn als na een regenbui de handschoenen direct weer moet gebruiken. Qua outfit kan je natuurlijk ook de Dominator GTX handschoenen gebruiken voor de volledige set.
Rijdersprofiel van deze motoroutfit
Deze motoroutfit is bedoeld degene die veel op de motor zitten, zowel woon-werkverkeer als motorvakanties en tour tochten. Deze set zal echter net zo elite zijn als de mensen die het kunnen permitteren. Je zal voor deze outfit namelijk even in buidel moeten tasten om te kunnen genieten van het comfort wat deze set biedt.
Type motor: Tour motor of Adventure motor
Weerstype: Geschikt voor koudere en zachte temperaturen vanwege het gelamineerde membraan. Niet ideaal bij extreme hitte. Geschikt voor lange stukken door hoosbuien.
Type rijder: Woon-werkverkeer rijder, tour tochten rijder en de avonturier op motorvakantie.
Type bescherming: Zeer slijtvast en hoge impactwaarde dankzij zeer luxe materialen zoals: Armacor, Seesoft, glasvezel en leer.
Paul Buisman
Paul is onze avonturier en grijpt een gelegenheid graag aan om er tussenuit te knijpen naar buiten. Met verre reizen op de motor of met vrienden al dan niet met de tent op stap. Hij en zijn KTM 950 Adventure laten zich niet zomaar uit het veld slaan.