In de afgelopen vijf jaar heeft de Shoei GT-Air een enorme staat van dienst opgebouwd en zich verheven tot absolute alleskunner. Een allround integraalhelm die zich zowel in verkoopaantallen als positieve feedback van de rijders heeft bewezen. De Intermot 2018 in Keulen vormt het podium waarop Shoei een waardige opvolger: de Shoei GT-Air II introduceert.
Shoei GT-Air II vol van vernieuwing
Hoewel de naam weinig spannends omvat, is dat bij de rest van de GT-Air II gelukkig wel anders. De helmschaal en daarmee het lijnenspel is volledig herzien waardoor hij dichter naar de Neotec II is getrokken, welke afgelopen jaar werd geïntroduceerd. Hierdoor heeft de helm een sportievere twist gekregen, maar nog belangrijker: betere prestaties ongeacht het type motor waarop die gedragen wordt.
De centrale luchtinlaat is eveneens afgeleid van die op de Neotec II, waardoor de ventilatie van de GT-Air drastisch is toegenomen. Het scharniermechanisme is herzien om een subtielere tochtstand te realiseren. Nu Sena de nieuwe huisleverancier is van Shoei heeft ook de GT-Air II voorbereiding om deze volledig te integreren in de helm met de nieuwe Sena SRL-2 communicatieset.Het vaste recept van de Japanners zien we ook terug in de vernieuwde GT-Air. Zo is de helmschaal opgebouwd uit de AIM-mix, die in 3 schaalmaten komt. De EPS binnenschaal varieert in dikte om optimaal energie te kunnen absorberen. Het zonnevizier heeft een groter oppervlak gekregen dan dat van zijn voorganger met 5mm meer oppervlakte. De Pinlock EVO lens is ongewijzigd gebleven ten opzichte van zijn voorganger en ook onveranderd is de metalen ratel sluiting waarmee die is uitgerust.
Prijzen en beschikbaarheid Shoei GT-Air II
De prijzen van de Shoei GT-Air 2 beginnen bij €499,95 voor de zwarte en witte variant, €529,95 voor de mat zwarte en overige uni-kleuren, waarbij de verschillende prints op €629,95 komen. De verwachting is dat de Shoei GT-Air II in maart 2019 wordt uitgeleverd.
Kelvin de Wit
Kelvin z'n opvoeding bestond al vanaf jonge leeftijd uit motorrijden. Hoewel puur voor de fun, schroomt hij er niet voor om een volle dag in het zadel van zijn S1000RR te stappen. Een doppio espresso is wat hem de hele dag scherp houdt en op onze marketingafdeling is hij de rots in de branding.