Brand Story

Brand story: Richa de underdog om rekening mee te houden

De begindagen van het enige Belgische kledinglabel Richa spelen zich af in de jaren ’50. Op dat moment besluit Charles Rigaux een bedrijf op te starten in het maken van motorhandschoenen. Van het een kwam al snel het ander, waarbij de drijfveer voor het bieden van kwaliteit voor een toegankelijke prijs altijd is behouden.

Feel Safe, Feel Good.

Partnerships in vooruitstrevendheid

Naarmate de tijd vordert is de motorrijder steeds kritischer geworden. Enkel goed beschermen is niet voldoende. Waarbij de filosofie in één zin wordt gevat: Feel Safe, Feel Good. Partnerships met D3O voor protectie en een GORE-TEX licentie voor top-end waterdichte prestaties worden aangegaan en in uiteenlopende segmenten blinken de Belgen uit op prijs-kwaliteitsniveau. Aan de hand van hedendaagse modetrends krijgen de collecties vorm.

Voor elk type rijder wat wils

Ongeacht het segment of doeleinde heeft Richa passende kleding in het gamma. Voor de race-enthousiastelingen het Francorchamps pak, inderdaad vernoemd naar het legendarische circuit. Een casual lijn bestaande uit een variatie aan moderne jeans en de hoogwaardige GORE-TEX lijn voor de professionele rijder in weer en wind. De GORE-TEX lijn betreft onder andere gelamineerde motorkleding en GORE-TEX handschoenen.

Onverwachtse klasse en betaalbaarheid

Producteigenschappen van onverwachte klasse en een D3O rugprotector als standaard uitrusting in het merendeel van de collectie motorjassen doen Richa geen windeieren leggen met een uitgebreid dealernetwerk in meer dan 40 landen.In onze winkels en online tref je een ruim aanbod aan Richa motorkleding. Voor zowel de beginnende als meer gevorderde rijder. Onze specialisten staan je bij en vertellen graag meer over het merk.

Kelvin de Wit

Kelvin z'n opvoeding bestond al vanaf jonge leeftijd uit motorrijden. Hoewel puur voor de fun, schroomt hij er niet voor om een volle dag in het zadel van zijn S1000RR te stappen. Een doppio espresso is wat hem de hele dag scherp houdt en op onze marketingafdeling is hij de rots in de branding.

Delen
Door
Kelvin de Wit