In de vorige editie nam ik je mee op de reis van Sydney naar zijn ideale naked bike motoroutfit afgestemd op zijn motorkledingwensen. In deze editie richten we ons op de zoektocht van Dimitri naar zijn nieuwe Super Sport outfit. Het concept werkt als volgt: ik stel hem een aantal cruciale vragen, Dimitri geeft antwoord en ik vervolg met een stukje advies. Na het doorlopen van alle vragen komen we samen tot een conclusie met een drietal Super Sport outfits onderaan dit blog. De vragen die we behandelen kan je ook verwachten van onze verkoopspecialisten in de MotorKledingCenter winkels zodra je als motorkleding-leek naar binnenstapt.
“Ik heb een aantal weken geleden mijn droommotor op de kop getikt! Jawel, jawel.. een Suzuki GSX-R 750 uit 2013 in het zwart met een aantal witte delen! Een onuitputtelijke bron van enthousiasme gaat er door mij heen zodra ik begin te praten over mijn Suzuki. Liefde voor Super Sport motoren speelt al zolang ik mij kan heugen, want tja, het motorbloed stroomt nou eenmaal in de familie. “
Super Sport motorrijders dragen over het algemeen lederen sportieve motorkleding die strak op het lijf zit met een pasvorm die past bij een voorovergebogen houding.
“Als de zon schijnt ben ik van de partij en ik moet zo’n 40km rijden voordat ik op werk aankom. Ook ben ik in mijn vrije tijd regelmatig op de weg te vinden. Dus ik gok rond de 8.000km per jaar te gaan rijden als het goed is.”
Maak je weinig kilometers, dan voldoet een outfit van een iets lager budget. Maak je veel kilometers, dan wil je motorkleding met een langere levensduur en doe je er verstandig aan om je budget hoger in te zetten.
“Dat hangt puur van het seizoen af. In de zomer zowel vrije tijd als woon-werkverkeer, en in de winter sporadisch een keertje op zonnige dagen met daaronder mijn thermo-onderkleding. Die heb je hard nodig als je lage temperaturen moet beaten. Zodra de temperatuur daalt naar onder de 5 graden stal ik mijn motor in de garage.”
Wat hij nodig heeft is motorkleding voor zomerse weersomstandigheden, en dan ligt de focus wat meer op looks en comfort. En nu kunnen we alle waterdichte motorkleding aan de kant leggen.
“Ik heb €1000,- a €1500,- te besteden aan een volledig nieuwe uitrusting. Mijn huidige motorkleding is wel aan vervanging toe, en het mag ook best matchen met mijn nieuwe motor uiteraard! Met een volledig zwart motorpak kan het bijvoorbeeld niet misgaan naar mijn mening.“
Met zoveel ruimte tussen de budgetten, en te bedenken dat Dimitri een gevorderde motorrijder is, heeft Dimitri een prima bedrag uitgekozen met genoeg vrijheid om een volledig sportieve motoroutfit te kiezen.
“Beiden, zeker door mijn wat sportieve rijstijl. Ik teken voor veiligheid en comfort die past bij deze rijstijl.”
Altijd handig om te weten zodat je weet tussen welke materialen je moet kiezen. Leer vs textiel! In dit geval zal het lederen motorkleding worden, of een mix van leer en textiel.
“Dit jaar ben ik met de motoraanhanger naar de Pyreneeën gereden en ben ik één week lang rond gaan reizen in Italië op de motor met vrienden. Volgend motorseizoen zal ik hoogstwaarschijnlijk hetzelfde gaan doen.”
Het soort motorvakantie kan van belang zijn om de weersomstandigheden die zich in een ander land voordoen te trotseren. Denk bijvoorbeeld aan 100% waterdichte Gore-Tex motorkleding bij regen en kou of doorwaai kleding bij extreem warme temperaturen waar je bij wijze van spreken de Sahara mee kan doorkruisen.
“Leren eendelige of tweedelige motorpakken in donkere kleuren zullen vast en zeker goed staan op mijn zwarte Suzuki.”
Noted!
De resultaten van Dimitri: