23 mei 2017 |

De verschillende stijlen motorjeans

Enkele jaren geleden was je bij het uitzoeken van een motorjeans zo klaar. Je had de keuze uit die ene wijdvallende motorjeans in denim blauw of – met een beetje mazzel – zwart. Vandaag de dag kan het uitzoeken van een nieuwe motorjeans flinke keuzestress opleveren door alle modellen die er beschikbaar zijn. In dit blog vertel ik je wat meer over de verschillende stijlen en modellen om zo de keuze makkelijker te maken.

Lees verder De verschillende stijlen motorjeans

16 mei 2017 |

Hoe veilig is een motorjeans?

Hoe veilig is een motorjeans? Goede vraag! Waar moet je als leek zoal op letten? De laatste jaren is de jeanshype in de motorbranche enorm toegenomen. Zo zien we dat er veel nieuwe toetreders op de markt zijn gekomen die allemaal een graantje mee willen pikken. Maar kritisch kijken naar de motorjeans is hierbij wel van belang. Zijn de stiknaden sterk? Zijn de motorjeans voorzien van knie- en of een heupprotectie? Is de stof slijtvast? Wordt er een aramidevezel toegepast? In dit blog leggen we je uit wat een motorjeans veilig maakt.

Hoe veilig is mijn normale spijkerbroek

Een normale jeans die je bij een fashionstore koopt biedt geen protectie bij een eventuele schuiver met de motor. Reguliere jeans zijn van katoen gemaakt en na het raken van het asfalt zal de jeans binnen een halve seconde openscheuren.PWR shield vs kevlar vs leather

In grote lijnen zijn er 4 soorten motorjeans:

  1. Motorjeans die gemaakt zijn van een reguliere denimstof en die aan de binnenzijde zijn voorzien van een slijtvaste aramidestof. De meeste bekende naam voor dit slijtvaste aramidestof is kevlar. Dit kevlar is geplaatst op de kritische delen van de motorjeans. Met de kritische delen, bedoelen we de plekken die het meeste risico hebben om in contact te komen met het asfalt tijdens een crash. Naast kevlar zijn er ook andere slijtvaste aramidestoffen zoals PWR-Shield en DuPont. Dit soort motorjeans zijn het meest bekend onder de motorrijders en komt in vele variaties. Zoals de Booster 750 als instap model of de Mottowear Italia als modieuze slim fit jeans.
  2. Motorjeans waarvan de volledige denimstof is verweven met een aramidevezel of met een Corduradraad. Dit houdt in dat de denimvezels kruislings of om en om worden afgewisseld met een slijtvaste vezel. Dit soort motorjeans komen het minste voor onder de motorspijkerbroeken. Het voordeel van dit type motorjeans is dat ze volledige slijtvastheid bieden. Het nadeel is dat de kritische delen niet even slijtvast zijn als bij de bovengenoemde jeans. Voorbeelden hiervan zijn: De REV’IT! Vendome 2 en de Held Crackerjack.
  3. Motorjeans die beide stoffen gebruiken. REV’IT! is hier de grootste aanbieder in. Het denimstof is verweven met een slijtvaste draad en de kritische delen zijn voorzien van een slijtvaste aramide stof. Dit type jeans blijkt de laatste jaren het meeste succes te hebben. Dit komt vooral omdat deze motorjeans veel veiligheid combineren met comfort. De broek zelf is slijtvast en de kritische zijn extra slijtvast. Ten opzichte van jeans voorbeeld 1 zijn deze broeken een tikkeltje warmer. REV’IT! heeft hier een modieus aanbod in, van loose fit zoals de Philly 2 tot tapered fit zoals de Seattle.
  4. Motorjeans waarvan de volledige denimstof is verweven met een aramidevezel of met een Corduradraad. De buitenkant van de motorjeans is hetzelfde opgebouwd als bij jeans voorbeeld 2. Aan de binnenkant van deze jeans loopt een volledige voering, gemaakt van een slijtvaste aramidestof. Dit is daarmee de meest veiligste motorjeans. Doorgaans zijn de jeans CE-gekeurd, maar wel aan de warme kant. Voorbeelden hier van zijn de REV’IT! Rockefeller en de Segura Sullivan.

Schokabsorberende protectoren voor motorjeans

Naast slijtvastheid is impactbescherming zeer belangrijk om in je overweging mee te nemen bij het uitkiezen van de juiste motorjeans. Protectoren zijn van belang voor de eerste impact absorptie. De meest voorkomende positie van de protectie is op de knieën en daaropvolgend de heupen. Op deze plaatsen wordt er wel geadviseerd om protectoren te dragen. Een slijtvaste motorjeans beschermt tegen een schuiver en als deze ook schokabsorberend is, beschermt het je tegen mogelijke botbreuken of kneuzingen. Protectoren worden al dan niet bij een motorjeans meegeleverd. Soms optioneel, soms standaard.Sas-tec knieprotectoren kevlarOnder de protectoren zijn tegenwoordig ook allerlei soorten, maten en gradaties. De meest reguliere, zijn de CE-gekeurde protectoren van SaS-Tec, deze zijn soepel en bieden veel impactbescherming. Deze protectoren zijn over het algemeen wel iets groter en daardoor zichtbaar en voelbaar. De protectoren die de laatste tijd het meest worden gekozen zijn de Seesmart protectoren. Dit type protectie is nauwelijks voelbaar en zichtbaar en biedt toch voldoende impactbescherming.seesmart knieprotectie kevlar jeans revit

Hoe veilig is een motorjeans ten opzichte van leer of textiel

Onder de motorspijkerbroeken zelf zit al heel wat kwaliteitsverschil. Zo komt een high-end motorjeans veel beter uit de test dan een eenvoudig instapmodel. Een instapmodel is veilig, maar een motorjeans van een hogere kwaliteit garandeert een nog hogere slijtvastheid waardoor je beter beschermt bent. Een motorjeans van een hoge kwaliteit kan goed worden vergeleken met een middenklasse textiele motorbroek als het aankomt op slijtvastheid. Vergelijk je een motorjeans met een leren motorbroek dan zal de leren motorbroek het winnen op het gebied van veiligheid. Elk materiaal heeft zijn voor- en nadeel, het is daarom belangrijk om af te gaan wat het gebruik zal zijn en waar je voorkeuren liggen.

Pasvorm van een motorjeans

Een ander punt van aandacht is de pasvorm. Voor de beste bescherming dient een jeans met protectie goed aan te sluiten. De knieprotectoren dienen strak om de knie te zitten zodat ze bij een val niet uit hun positie kunnen schuiven. Dit geldt overigens ook voor textiele of leren motorbroeken en motorjassen. Motorkleding met protectoren dienen nauw aansluitend te zijn voor optimale protectie.

Denk er dus niet te licht over als je met een casual look op de motor wilt zitten. Met de keuze van de juiste motorjeans die voorzien zijn van protectie ben je net zo veilig als een textiele motorbroek. Controleer voor aanschaf hoe veilig je gewenste motorjeans is opgebouwd en of er protectie stukken worden meegeleverd of dat deze kunnen worden toegevoegd aan de jeans.

08 mei 2017 |

Wat kost een motorjeans?

Zoals de spijkerbroeken die je koopt in de winkelstraat behoorlijk uiteenlopen in prijs, geldt dat net zo goed voor motorjeans. Alhoewel de prijs van een motorjeans minder afhangt van de looks en des te meer van de gebruikte materialen en daarbij de algehele veiligheid van een motorjeans. In dit blog vertel ik je meer over de prijzen van motorjeans.

Lees verder Wat kost een motorjeans?

20 april 2017 |

Alles wat je moet weten over motorschoenen

Je ziet het tegenwoordig steeds vaker; motorschoenen waaraan nauwelijks te zien is dat ze voor de motor ontworpen zijn. De laatste jaren heeft motormode niet stilgestaan en we zien de vraag naar modieuze motorkleding verder groeien. Motorschoenen spelen hier goed op in en maken je casual motoroutfit compleet. Maar zijn motorschoenen wel veilig? En kunnen ze functioneel gezien tippen aan volwaardige motorlaarzen. In deze blog lees je alle ins en outs van motorschoenen. Lees verder Alles wat je moet weten over motorschoenen

03 april 2017 |

Revolutionair beschermd met het Alpinestars Tech-Air airbag systeem

Het Tech-Air vest van Alpinestars is het eerste op zichzelf staand airbag systeem die je romp beschermd tegen botbreuken. Het kostte Alpinestars wel 11 jaar om dit Tech-Air systeem te ontwikkelen voor straatgebruik maar dan heb je ook wat. Op zichzelf staand wil ook zeggen dat het airbag systeem werkt met sensoren en dat je deze niet op de motor hoeft aan te sluiten. Hierdoor kan je op elke willekeurige motor stappen en ben je gelijk beschermd. Tech-Air is voor alle type rijders geschikt en is toepasbaar op alle situaties, van off-road tot onroad en van -10 tot +50 graden.alpinestars tech air airbag systeem race en street

  • Tech-Air technologie uit de MotoGP
  • De Tech-Air airbag vest in actie
  • Voor wie is het Tech-Air systeem geschikt?
  • De werking van het airbag vest samengevat
  • De Tech-Air specificaties op een rijtje

Tech-Air technologie uit de MotoGP

In 2003 begon het experiment met Tech-Air bij de Amerikaanse coureur John Hopkins. In die tijd zat er nog geen airbag in het vest maar wel de sensoren. Alpinestars is toen de sensoren gaan finetunen zodat ze het verschil tussen een crash en bijvoorbeeld een noodstop konden detecteren. Tegenwoordig rijden MotoGP-rijders als Jorge Lorenzo, Marc Marquez en Dani Pedrosa met het Tech-Air systeem en heeft het hun al meerdere mogelijke botbreuken bespaard. Het Tech-Air systeem wat voor straatgebruik is ontwikkeld houdt, ten opzichte van de circuit variant meer rekening met aanrijdingen en andere abrupte botsingen.

De Tech-Air airbag vest in actie

Volgens de specificaties detecteert het airbag systeem binnen 30-60 milliseconden impact en blaast het vest op in 25 milliseconden en houdt dit voor 5 seconden vast. Tijdens de EICMA in 2014 gaf Alpinestars een demonstratie om te laten zien of ze deze specificaties waar konden maken. Het airbag systeem detecteerden de aanrijding binnen 59 milliseconden en activeerde direct. Daar achteraan duurde het 25 milliseconden voordat het airbag vest volledig was opgeblazen. Het eerste contact tussen de rijder en het object (in dit geval de auto) vond plaats na 121 milliseconden. Deze test werd uitgevoerd met een snelheid van 50 km/u en de motor ramde een stilstaande auto.alpinestars Tech air airbag test

Voor wie is het Tech-Air systeem geschikt?

Alpinestars heeft een Race en een Street Tech-Air vest uitgebracht. Het Tech-Air Race vest past in het Alpinestars GP Tech overall en jas en in het GP Pro overall. Het Race vest is bedoeld voor de sportieve- en circuitrijder. Het Tech-Air Street vest past in de Alpinestars Valparaiso voor zowel dames als heren en bedient de tour en adventure rijder. Als laatst is er de Alpinestars Viper Light die de sportieve straatrijder voorziet van een motorjas met airbag. In deze jas kan het Tech-Air Street vest worden aangesloten. Welk vest je het beste kan nemen is sterk afhankelijk van het doeleinde. De Tech-Air Race is geoptimaliseerd voor circuitcrashes en de Tech-Air Street voor straatongevallen.

Het Tech-Air systeem is vooral bedoeld voor de intensieve rijders die op het gebied van veiligheid niets aan het toeval willen over laten. Echter hangt er wel een stevig prijskaartje aan van €1.199,95. Hierdoor is hij niet voor iedereen weggelegd.

alpinestars tech air race en street vest compatibel

De werking van het airbag vast samengevat

Het airbag vest sluit je aan op één van jassen die Tech-Air compatibel zijn. Doordat je het vest kan vastritsen in de jas blijft deze goed op zijn plek. Wanneer je de jas aantrekt, trek je dus automatisch ook het vest aan. In de backprotector van het vest waar de sensoren samenkomen zit de unit die het vest reguleert. Hierin zit ook de accu die 25 uur meegaat. Op de linkermouw van de jas zitten drie LED lampjes die laten zien wat de status is van de accu en de sensoren. Wanneer je de jas waar het vest in zit dichtritst wordt het systeem automatisch geactiveerd en gaan de lampjes op de mouw branden.

In de controller zitten vier sensoren, waarvan één gyroscoop en drie versnellingsmeters. Twee van deze versnellingsmeters zitten op de schouders en één in de main unit op de rug. Deze meten de G-kracht en geven dit door aan de centrale unit. Wanneer er bovengemiddeld hoge G-krachten ontstaan (bij een aanrijding bijvoorbeeld) wordt het airbag systeem geactiveerd.

Het Tech-Air Race vest bevat twee luchtpatronen en bij activatie wordt er één patroon gebruikt. Hierdoor kan je na een crash eventueel nog doorrijden en ben je nog één keer voorzien van de bescherming. Wanneer een patroon is afgegaan breng je het vest bij een Tech-Air dealer die deze vervolgens opstuurt naar Alpinestars. Bij Alpinestars lezen ze alle data uit van het vest en wordt er weer een nieuw patroon geplaatst waarna je het vest weer kan gebruiken.Alpinestars tech air dealer

De Tech-Air specificaties op een rijtje:

      • Het eerste op zichzelf staand airbag vest
      • Leverbaar in een Race en een Street versie
      • Blaast op en beschermt de schouders, rug nieren, borst en bovenbuik
      • Sensoren zijn beschermd en onopvallend geplaatst
      • Gemaakt van duurzaam mesh en stretch poly-fabric
      • Accuduur van 25 uur en een oplaadtijd van 6 uur
      • Updatebare firmware
      • Binnen 25-45 milliseconden volledig opgeblazen
      • Blijft tot 5 seconden opgeblazen
      • Gecertificeerd en werkzaam van -10 C tot +50 C
      • Waterbestendig
      • Geïntegreerde backprotector en niergordel
      • Twee onafhankelijke luchtpatronen voor twee crashes (alleen het Race vest)
      • Luchtpatronen zijn vervangbaar (door Alpinestars)
      • LED indicatie op de mouw voor de accu en status van de unit

 

14 maart 2017 |

De zin en onzin van gehoorbescherming op de motor

We zien het vaak in onze winkels. Motorrijders die met uiterste zorg een motoruitrusting komen samenstellen. Aan alles lijkt gedacht te zijn. Bescherming voor de ledematen, een goed passende helm, laarzen voor de enkels en een paar handschoenen ter protectie van de handen. Bescherming voor de oren wordt vaak vergeten en waarom wij vinden dat je als motorrijder altijd met motor oordoppen zou moeten rijden lees je in dit blog.

Lees verder De zin en onzin van gehoorbescherming op de motor

07 maart 2017 |

Wat is het verschil tussen een scooterhelm en een motorhelm?

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: volgens de wet is er geen verschil. Je mag met iedere helm, mits hij gekeurd is volgend het ECE 22.05 keurmerk, op zowel de motor als de scooter stappen. Omdat er maar één keurmerk is op het gebied van helmen is er dus geen onderscheid in motorhelmen en scooterhelmen. Maar hoe kan het dan dat een helm die bij de scooterzaak ligt zoveel goedkoper is dan bij een motorzaak?

Lees verder Wat is het verschil tussen een scooterhelm en een motorhelm?

19 januari 2017 |

Alles wat je moet weten over sloten

Ik koop een motor ennnn een SLOT natuurlijk! Fietsen, brommers, scooters en motoren. Waar je ook op rijdt, je wilt je juweeltje natuurlijk niet kwijt. Het is dan ook erg vervelend als je tweewieler wordt gestolen. Hoe voorkom ik dat mijn motor wordt gestolen? Koop een ART-keurmerk slot en zet je tweewieler vast aan de vaste wereld. Als het kan op een overzichtelijke en goed verlichte plek. Alleen zo kun je dieven een stap voor blijven. Nu hoor ik je denken.. Maar hoe zit dat precies met verzekeringsmaatschappijen? Over het algemeen verlangen Lees verder Alles wat je moet weten over sloten

09 januari 2017 |

Alles wat je moet weten over motortassen

Ik ga op de motor weg en ik neem mee… Een motorrugtas, een tanktas, een zadeltas of toch een motorkoffer? Jeetje, wat is er veel te koop maar wat is nou een beetje goed? Ik vraag mezelf eerst eens even af hoeveel bagage ik mee wil nemen en wat er wel of niet op mijn motor past. Gelukkig past er altijd wel iets bij jou en je motor, of je nu een sport, tour, cross of chopper motor hebt. Lees verder Alles wat je moet weten over motortassen

09 december 2016 |

Waarom jouw motor een Optimate acculader kan gebruiken

Het is de tijd in het jaar dat het arsenaal motoren flink uitdunt op de wegen. Menigeen maakt de motor gereed voor de jaarlijkse winterstalling, om hem in het voorjaar in topconditie naar buiten te rollen. Terwijl je tijdens de winter op zoek moet naar een nieuwe hobby is het aan te raden je motor aan een acculader te hangen. Wat een acculader voor de motoraccu doet en waarom de rol van een Optimate acculader zo belangrijk is leggen we uit in deze blog.

Lees verder Waarom jouw motor een Optimate acculader kan gebruiken

11 oktober 2016 |

Verwarmde handschoenen voor op de motor

Het is het meest lastig om warm te houden en het kan bijzonder pijnlijk zijn op den duur: koude handen. Zodra het kwik onder de 5 graden zakt zijn er maar weinig effectieve oplossingen tegen koude handen. Verwarmde handschoenen gaan verder waar winterhandschoenen hun limiet hebben bereikt. Warme winterhandschoen doen goed hun werk. Maar als het rond de 0 graden is en je langer dan een half uur op de motor zit, zal je merken dat deze handschoenen steeds minder goed hun werk zullen doen. Met verwarmde handschoenen kan je in de winter uren lang op de motor blijven met warme handen ongeacht de temperatuur of de lengte van je rit.verwarmde-motorhandschoenen

Verwarmde handschoenen soorten en verschillen

In grote lijnen zijn er drie soorten verwarmde motorhandschoenen:

  1. Verwarmde handschoenen die op de motor worden aangesloten
    Voordeel: geen tijdslimiet en er hoeven geen accu’s te worden opgeladen voor gebruik
    Nadeel: er dienen eerst kabels te worden aangesloten voordat je ze kan gebruiken
  2. Verwarmde handschoenen die op een losse accu werken
    Voordeel: je kan zo weg rijden zonder kabels aan te sluiten
    Nadeel: je zit met tijdslimiet en je moet de accu’s opladen voor gebruik
  3. Hybride verwarmde handschoenen die op beide werken
    Voordeel: beide aansluitmogelijkheden kunnen worden gebruikt
    Nadeel: de prijs van deze handschoenen liggen hoger

De meest praktische handschoen is de hybride versie, aangezien je met deze handschoen de keuze hebt of je de motoraccu of een losse accu wilt gebruiken. Het voordeel van losse accu’s is dat je voor het rijden geen kabels hoeft aan te sluiten en dat je zo weg kan rijden. Het voordeel van de motoraccu daarentegen is dat de stroomtoevoer onbeperkt is. Wanneer je lang en vaak op de motor zit kan het handiger zijn om de handschoenen aan te sluiten op de motor zodat je nooit zonder lege accu’s kan komen te zitten.

Hoelang een losse accu mee gaat kan merk een beetje verschillen. Gemiddeld genomen kan er van de volgende duur uit worden gegaan:

– Stand van 100% ongeveer 1,5 uur

– Stand van 66% ongeveer 2,5 uur

– stand van 33% ongeveer 4 uur

Verwarmde handschoenen zal je waarschijnlijk niet vaak op de volle 100% gebruiken. De meeste zullen de tweede stand (66%) gebruiken, omdat dit voor de meeste mensen genoeg is om de handen warm te houden. Heb je het snel koud en zijn de omstandigheden echt erbarmelijk dan kan de 100% stand nog een redmiddel zijn.

Werking van verwarmde handschoenen

Om je handen gelijkmatig warm te houden loopt er roestvrijstaal verwarmingsdraad door de verwarmde handschoenen heen. Dit verwarmingsdraad is niet te voelen en wordt gebruikt bij vrijwel alle verwarmde motorhandschoenen. Het voordeel van deze constructie is dat de gehele hand wordt verwarmd, de verwarmingsdraad loopt namelijk over de hele hand heen. Omdat weersomstandigheden constant veranderen en kou een relatief begrip is, zijn er verschillende warmtestanden aangebracht.  Bijna alle verwarmde handschoenen zijn instelbaar zodat je zelf kan bepalen hoe warm de handschoenen moeten worden.

Verwarmde kleding

Naast verwarmde handschoenen is er ook verwarmde onderkleding. Wanneer je het snel koud hebt of je motoravonturen in de meest extreme omstandigheden plaatsvinden, is dit zeker het overwegen waard. Verwarmde onderkleding komt in de vorm van een broek, jas en sokken. Je kan de onderkleding individueel gebruiken of als geheel. Net als bij de handschoenen kan ook de onderkleding op een losse accu of op de motoraccu worden aangesloten. Aangezien er veel meer stroom wordt gevraagd bij onderkleding is het raadzaam om dit op de motoraccu aan te sluiten of een zwaardere losse accu te gebruiken.

29 september 2016 |

Alles wat je moet weten over motorhoezen

Als motoreigenaar is het één van je grootste nachtmerries: roest en corrosie op je motor. Een motorhoes beschermt je waardevolle tweewieler tegen deze ellendige verschijnselen en verlaagt de kans op diefstal en beschadigingen aanzienlijk. Helaas beschikt niet iedereen over een garage en ben je daarom soms genoodzaakt om je motor in de regen te laten staan. Motorhoezen bieden hiervoor de uitkomst en beschermen je motor tegen: hagel, regen, stof en wind. Zelfs als je over een garage beschikt kan een motorhoes van pas komen. Een binnen motorhoes beschermd je motor tegen stof, vuiligheid en beschadigingen.

Motorhoezen voor binnen- en buitengebruik

Het grootste verschil tussen een binnenmotorhoes en een buitenmotorhoes is de waterdichtheid. Je raad het waarschijnlijk al: de buitenmotorhoes is waterdicht en de binnenmotorhoes niet. Het voordeel van een niet-waterdichte motorhoes is dat deze beter ademt, hierdoor kan vocht wat op de motor ligt de hoes beter verlaten. En ja, het nadeel: regen komt er gewoon doorheen waardoor je er voor buitengebruik weinig aan hebt.

Een motorhoes voor buiten is wel waterdicht en beschermt je motor tegen de weerselementen. Een kwaliteit motorhoes heeft ook een ademend vermogen waardoor vocht wat aan de binnenkant zit wel de motorhoes kan verlaten. Het ademende vermogen van een waterdichte motorhoes is wel lager dan een niet-waterdichte motorhoes.

Motor afdekhoes duur vs. goedkoop

Wanneer je motor het hele jaar door buiten staat in weer en wind kan het raadzaam zijn om te investeren in een motorhoes van een hogere kwaliteit. Een duurdere motorhoes gaat langer mee en is veel beter bestendig tegen de weerselementen. Naast het feit dat een kwaliteitsmotorhoes sterker is, zal deze ook veel beter ademen. Een instapmodel motorhoes is doorgaans niet ademend, waardoor vocht eerder op de motor blijft liggen. Een instapmodel motorhoes beschermt de motor wel tegen regen e.d. maar verlaagt de kans op roest minder dan een duurdere motorhoes omdat deze niet over een ademend vermogen beschikt.

Motorhoezen tegen diefstal en beschadigingen

De kans op diefstal kan je met een motorhoes verlagen. Een motor met een hoes eroverheen valt een stuk minder op dan een motor zonder motorhoes. Wanneer je motor minder opvalt is de kans groter dat dieven je motor links laten liggen dan wanneer je motor volledig in het zicht staat. De meeste motorhoezen hebben een oog aan de voorkant waar je kettingslot doorheen kan, zodat je motorhoes ook niet meegenomen kan worden.motorhoezen-diefstal

Welke maat motorhoes heb ik nodig?

Een motorhoes die over een motorscooter past, zal bijvoorbeeld niet over een GoldWing passen. Om deze reden zijn er verschillende maten hoezen en is er voor elke motor een passende motorhoes. De maat van een motorhoes wordt meestal weergegeven in de vorm van S tot XXL. Door middel van een maattabel kan je goed achterhalen welke maat motorhoes je nodig hebt, vaak staan hier de lengte, breedte en hoogte maten in aangegeven.

Globaal gezien kan er uit worden gegaan van de volgende maatvoering:

S: Kleine sportmotoren of kleine nakedbikes
M: Normale sportmotoren of kleine tourmotoren
L: Grote sportmotoren of normale tourmotoren
XL: Grote tourmotoren
XXL Extra grote tourmotoren

Top 5 motorhoezen van ons assortiment:

5:            Oxford Stormex
De meest geavanceerde motorhoes van Oxford.

4:            Booster Basic 2
Het instapmodel motorhoes van Booster.

3:            Booster Legacy
Scherpe prijs-kwaliteit verhouding motorhoes.

2:            Oxford Rainex
Sterke motorhoes met een zachte binnenvoering.

1:            Oxford Aquatex
De best betaalbare motorhoes om je motor droog te houden.

Deze lijst is samengesteld aan de hand van de bestverkochte motorhoezen in onze winkel en webshop.